Lectia de istorie....

Pe cand eram eu tinerel de mergeam la liceu (vorba vine - la Fast Food) m-a potcovit Doamne-Doamne cu o diriginta de istorie....Si acum vrei nu vrei bei Grigore aghiazma ca daca nu la revedere absente motivate sau traznai ascunse de parinti,se apuca sefa sa toarne tot....Asa ca una-doua am pus mana pe una din colectiile mele de praf (a se citi manualul de istorie...) si citeste despre Stefan cel Mare (sau Fane Babanu pentru manelisti),Misu Viteazu si Tepes Voda ( manelistii-e ceva de nea' Mitica teparu de la alba-neagra care bea Votca).Si uite-asa a aflat Mandel care "a fost dom'le afacerile" cu turcii ,maghiarii ,rusii,nemtii s.a.m.d.
Pai care va-sa-zica pe turci i-am incins ca la "folbal"....astia veneau sa joace pe (G)Lia Manoliu ici-sa si atacau pe flancuri cu ienicerii si spahii care trebuiau sa centreze in capitala la Sinan Pasa ca asta cand ne dadea un cap in gura, lasa gol in urma lui....asa facea golanu...Astia ai nostrii ,saraci lipiti, nici bani de echipamente nu aveau...se aparau cu piepturile goale...."fomeile" in tribune.... in deriva... ca Preda Buzescu aducea asa putin cu George Clooney....si cum atacau ei turcii asa in valuri (de unde pod peste Dunare taica) romanii parjoleau pamantul in calea lor ( ii ziceau pamantului "Arza-te-ar focu' sa te arza!!!"),otraveau fantanile (puneau palinca ca astia a lu' Mahomed nu serveau decat ceai) si mituiau si arbitrul ca vorba aia "codrul frate cu romanul" de il lasau pe Sinan saracu' la salvarul gol....si atunci venea Misu Viteazu si mi-l alerga pe tot terenul de ii se inroseau lu' ala ochii in cap de ziceai ca e Adi Mutu cand juca la Chelsea.Sa atacam noi nu se mai punea problema,ca de avut ocazii prea mari nu prea am avut...doua trei lovituri libere care le-am tras direct in (Baia)zid...asa ca de cele mai multe ori le-am platit noi avionu spre Istambul sa ramaa egal 1 -1. De ce egal????

" Turci luara prin razboaie aur de la noi,
....Si-ale noastre fete le-aduc inapoi....
Ei luptau cu mana,ele din picioare-
Si astfel prospera ambele popoare!!!!"
Cu vecinii nostrii unguri lupta dureaza de secole si nici gand parca sa se sfarseasca prea curand!!!!Pai de vreo cativa ani buni am inceput sa ne luptam in Scrabble : noi punem placuta la marginea Clujului in romaneste cu "Bine ati venit!" ei vin si o schimba in "Apro eljon!"..... noi ne chinuim sa ii invatam sa vorbeasca romaneste de sute de ani ei isi fac scoli in maghiara.... noi il alegem pe Funar primar de Cluj ei nu mai ies din casa....vie Boc primar la Cluj vor autonomie.....De fapt ca sa zic eu asa dupa cum gandesc eu si la ce istorie stiu (si stiu Slava Domnului..:P) ca ei de-acuma vor sa schimbe jocul...vor sa o dam pe Monopoly iar cand ramanem fara bani (vezi criza financiara ) sa ne fure doua cartiere din Transilvania (ptiu si sunt alea scumpe!!!).Cel mai amuzant este ca ei desi tot pica pe "GO" nu mai pleaca odata pe motiv ca n-au unde,ca in Romania "Free Parking" nu mai exista, nu mai au nici "Chance" ,iar din "Community Chest" ar iesii numai furci ,topoare si alte ustenile de crapat...pamantul...la ce va gandeati....Asa ca ultimul nostru indemn ca popor primitor ce suntem este sa se duca la "Go directly to jail".....si nu facem nici discriminare ca sunt si de-ai nostrii de nu le mai stim numarul....
Pe rusi si pe nemti i-am aranjat ceva mai modern,dupa modelul politic aplicat actualmente in Romania,astfel ne-am dat prima oara cu nemtii ca Baselu' cu Tariceanu....cand astia au intrat pe teritoriul romanesc si au inceput oarecum sa se simta sefi,nu am mai fost prieteni cu ei,si le-am ars un sut unde credeti??? In Basel!!!!
Si hop!! am facut alianta cu rusii ca Traienel cu Bombonel,unde oaresce legaturi existau inca din primul razboi mondial (vremea lu' Ceasca) pe motiv ca vrem Ardealul (sa scapam de criza).Asadar urma sa castigam razboiul si aveam si "Romania dodoloata"-profitabila afacere(a se intelege ca au mai prostit odata poporul si mai impart niste cascaval de la noi din buzunar,cascaval dodolot si ala).....daca nu ne lua MAMA Rusia daune de razboi mai mari decat pierderile indurate de Germani. Aici a trebuit sa inghitim galusca la fel ca si "Robocop-omul de la Banca Mondiala" Stolojan in doua randuri in fata acestui "Capitan Grant" ai carui copii suntem cu totii (caci iata ne conduce glorios dar ne-am pierdut unii de altii,exact ca in romanul lui J.Verne). Ba mai mult a trebuit sa fim granarul Rusiei zeci de ani (ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca Boc,mana dreapta a ratacitului capitan Grant,ne este premier),dar marea pierdere care a fost Basarabia si nordul Bucovinei inca nu am trait-o...deabia acum urmeaza...asta e framantarea....in acest joc nici nu am castigat nici nu am facut remiza...si ma indoiesc ca daca ramaneam cu nemtii pana la capat nu era tot acesta deznodamantul!!!
Dar pana la aflarea deznodamantului noi ramanem un popor ospitalier,un popor cu tendinte gay(domnul "Doamna Europei")avand in vedere si faptul ca suntem un popor nascut din Decebal si Traian traind in buna comuniune cu turci,tatari,armani,maghiari,rusi,germani sau ce alte natiuni au mai ramas pe la noi in urma partidelor de sah Carpato-Danubiano-Pontic!!!!!
Salutare cititori!!!!

2 comentarii:

  1. Daca nici diriga nu ne-a invatat istorie, atunci nu stiu cine ne-ar fi putut invata...ai uitat cand te bateai cu damache...tu cu sabia lui stefan si el cu a lui mihai....nerecunoscatorule...si sa nu mai zicem de absentele motivate...daca nici noi nu stiam unde-i fast-food-ul...inseamna ca saracu' apollo nu a apucat sa il vada niciodata(bine, ca nici nu stiu daca l-a vazut :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. apollo cik se distreaza maxim acum prin campusul de la ovidius ;) sufletul petrecerilor( o sa ma duc si io la un party de al lor cat de curand, sa vad cum e)..cat despre fast-food :P cred k nici io nu am calcat pe acolo :)) doar pe langa :P

    RăspundețiȘtergere